Автори:
В. Г. Гусєв — завідувач кабінету фізичної культури та основ здоров’я
Вінницького обласного інституту післядипломної осві-ти педагогічних
працівників.
Н. С. Кравченко — вчитель Червоноградської ЗОШ І–ІІІ сту-пенів № 1 м. Червонограда Львівської
області, «Заслужений вчи-тель України».
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
для загальноосвітніх навчальних закладів
5–11 класи
Варіативний
модуль
ВОЛЕЙБОЛ
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(лист МОН України № 1/11-6353 від 30.07.2009 р. – 5 – 9 класи;
№ 1/11=8297 від 31.08.2010 р. – 10 – 11 класи)
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Варіативний модуль «Волейбол» складається з змісту, навчального матеріалу, державних вимог
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, навчальних нормативів та переліку
обладнання, яке необхідне для вивчення цього модуля.
До розділу «Зміст
навчального матеріалу» внесені теоретичні відомості, спеціальна фізична
підготовка волейболістів, техніко-тактична
підготовка.
Розділ «Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів» зорієнтований на якісне
засвоєння знань, умінь та навичок поданого матеріалу.
При навчанні
технічних прийомів з волейболу необхідно на кожному уроці використовувати вправи
спеціальної фізичної підготовки, такі як: прискорення з різних вихідних
положень, біг зі зміною швидкості та напрямку за сигналом, багаторазові стрибки
через перешкоди різної висоти, стрибки із присіду вгору, «човни-ковий біг» 4
9 м, вправи з набивними м’ячами (0,5–1 кг) і т.д., а також
дотримуватися методики послідовності навчання передач, прийомів, подач,
нападаючих ударів та блокування, використовуючи підвідні вправи.
З метою профілактики
травматизму при вивченні передач двома руками зверху та прийомів м’яча двома
руками знизу слід звертати увагу на правильну постановку рук, застосування
учнем стійки волейболіста та правильного пересування учнів по волейбольному
майданчику.
Під час першого та
другого років навчання можна використовувати рухливі ігри, які за своїми
правилами наближені до гри волейбол — «Малюкбол» («Піонербол»).
Після вивчення модуля
у кожному навчальному році учні складають випробування (навчальні нормативи)
для контролю якості засвоєння технічних прийомів з волейболу: передач, прийомів
та подач. При виконанні таких навчальних нормативів, як передачі м’яча двома
руками зверху та прийом і передача двома руками знизу, оцінюється виконання
цього технічного елементу кожною дитиною окремо. При цьому в пару з учнем може
стати вчитель чи дитина, яка займається в секції волейболу у дитячо-юнацькій
спортивній школі або учень, який володіє цими навичками на високому рівні.
1 рік вивчення
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Теоретичні відомості
|
|
Історія
розвитку українського волейболу.
Загальна
характеристика гри волейбол (розмітка ігрового майданчика, розміщення
гравців, основні правила гри).
Правила
техніки безпеки на ігровому майданчику. Санітарно-гігієнічні вимоги до
спортивного інвентарю.
Особиста
гігієна спортсмена.
|
Учень, учениця:
характеризує історію розвитку українського волейболу;
називає загальну характеристику гри волейбол,
назви ліній, розміщення гравців та правила переходу на майданчику;
правила техніки безпеки на ігровому майданчику; санітарно-гігієнічні
вимоги до спортивного інвентарю та вимоги особистої гігієни;
дотримується
правил техніки безпеки та правил гри;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Стрибкові
вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса,
сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на
розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності.
|
виконує стрибкові
вправи;
спеціальні
вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та
нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування;
вправи для
розвитку швидкості, спритності;
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Стійка
волейболіста. Розміщення та перехід гравців на ігровому майданчику.
Пересування в стійці волейболіста приставними кроками (вправо,
вліво, вперед, назад), вибір вихідного положення для виконання передач та
прийому м’яча.
Передача м’яча
двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в
зустрічних колонах. Прийом м’яча знизу над собою, від стіни, з накидання
партнера.
Рухлива гра
«Малюкбол».
|
характеризує розміщення гравців на майданчику, правила
переходу;
виконує пересування в стійці волейболіста (вправо, вліво, вперед,
назад), вибір вихідного положення для передач та прийому м’яча; передачі м’яча зверху над собою, від стіни, в парах, в колонах; прийом
м’яча знизу над собою, від стіни, з накидання партнера.
|
2 рік вивчення
|
|
Теоретичні відомості
|
|
Місце
українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту.
Значення гравців передньої та задньої ліній.
Правила
техніки безпеки на ігровому майданчику.
|
Учень, учениця:
розкриває місце українського волейболу на
сучасному етапі розвитку європейського спорту;
обґрунтовує значення гравців передньої і задньої
ліній;
дотримується
правил техніки безпеки на ігровому майданчику та правил гри;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Стрибкові вправи, спеціальні вправи для
розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх
кінцівок, черевного преса, спини,
вправи на розтягування.
Вправи для розвитку швидкості, спритності.
|
виконує стрибкові
вправи;
спеціальні
вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини;
вправи на
розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності;
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Способи пересування
гравців по ігровому майданчику, поєднання способів пересування. Передача
м’яча двома руками зверху в парах, від стіни, в колоні.
Прийом м’яча
двома руками знизу від стіни, в парах, колонах. Прийом м’яча двома руками знизу після переміщення. Вибір місця
для виконання другої передачі. Вибір місця для виконання нижніх подач.
Нижня пряма та
бокова подача з відстані 4–6 м від сітки та від стіни. Прийом м’яча знизу
після виконання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни.
Навчальна гра
волейбол за спрощеними правилами, рухлива гра «Малюкбол».
|
виконує способи пересування по
волейбольному майданчику; передачі м’яча двома руками зверху;
прийом м’яча
знизу від стіни, в парах та колонах;
прийом м’яча
знизу після переміщення;
вибір місця на
виконання другої передачі;
вибір місця
для виконання нижніх подач;
нижню пряму та
бокову подачі;
прийом м’яча
після подачі.
|
3 рік вивчення
|
|
Теоретичні відомості
|
|
Досягнення
українських волейбольних команд на міжнародній арені.
Значення
спеціальної фізичної підготовки волейболістів.
Загартовування
організму.
Суддівство
змагань, склад суддівської бригади, жести судді.
|
Учень, учениця:
характеризує досягнення українських волейбольних команд;
застосовує спеціальні
вправи волейболіста;
називає основні принципи загартування; склад та
обов’язки суддівської бригади;
дотримується
правил техніки безпеки на ігровому майданчику;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Вправи для розвитку швидкості, швидкісно-силових якостей, спритності,
сили, гнучкості.
|
виконує стрибкові
вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового поясу,
сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного
пресу, спини, вправи на розтягування, вправи для розвитку швидкості,
спритності;
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Пересування
різними способами в поєднанні з технічними прийомами в нападі та захисті.
Нижня пряма та
бокова подачі із-за лицьової лінії.
Кидання
набивного м’яча двома руками зверху в парах з положення стоячи (0,5–1 кг).
Кидання волейбольного м’яча правою та лівою руками в парах.
Кидання тенісного
м’яча правою та лівою руками в ціль. Верхня пряма подача в стіну з відстані 5–8 м. Верхня пряма подача
на партнера. Верхня пряма подача через сітку
із скороченої відстані.
Прийом м’яча
двома руками знизу після верхньої прямої подачі від стіни та в парах.
Взаємодія гравців передньої та задньої ліній. Система гри «кутом
уперед».
Навчальна гра
волейбол.
|
виконує пересування, різними способами,
поєднуючи з передачами та прийомами;
нижню пряму та
бокову подачі;
кидання набивного м’яча;
кидання волейбольного м’яча правою та лівою руками в парах;
кидання тенісного м’яча в ціль;
верхню пряму подачу в стіну з відстані 5–8 м та на
точність на партнера; верхню пряму подачу через сітку; прийом м’яча двома
руками знизу;
застосовує взаємодію гравців передньої і
задньої ліній та систему гри «кутом уперед».
|
4 рік вивчення
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Теоретичні відомості
|
|
Особливості
фізичної підготовки волейболістів з урахуванням віку і статі.
Розвиток
фізичних якостей волейболістів.
Правила
контролю та самоконтролю під час занять волейболом.
Профілактика
спортивного травматизму.
|
Учень, учениця:
характеризує особливості фізичної підготовки
волейболістів; засоби профілактиці травматизму
юних волейболістів;
фізичні якості, які розвиваються засобами волейболу;
називає правила
контролю та самоконтролю;
дотримується правил техніки безпеки на ігровому
майданчику;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Вправи для розвитку швидкості, швидкісно-силових якостей, спритності,
сили, гнучкості.
|
виконує стрибкові
вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса,
сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного
преса, спини;
вправи на
розтягування, вправи для розвитку швидкості, спритностія;
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Передачі м’яча
двома руками зверху в парах через сітку. Прийом та передача м’яча двома
руками знизу через сітку в парах.
Передача м’яча
двома руками зверху за спину в парах, трійках. Прийом м’яча, що відскочив від
сітки. Нижня та верхня прямі подачі.
Взаємодії гравців передньої та
задньої ліній під час прийому м’яча після подачі.
Підвідні
вправи для нападаючого удару. Нападаючий удар з власного підкидання. Одиночне
блокування нападаючого удару.
Друга передача
через гравця зони № 3. Дії гравців під сіткою в зоні № 3.
Правила
центральної, задньої ліній.
Навчальна гра
волейбол.
|
виконує технічні прийоми: передачу м’яча двома
руками зверху та прийом і передачу м’яча двома руками знизу в парах через
сітку; передачу м’яча двома руками зверху за спину в парах, трійках; прийом
м’яча, що відскочив від сітки; нижню та верхню прямі подачі;
підвідні
вправи для нападаючого удару, нападаючий удар з власного підкидання; одиночне
блокування нападаючого удару;
другу передачу
через гравця зони № 3;
застосовує взаємодію гравців передньої
та задньої ліній під час прийому м’яча після подачі;
правила центральної, задньої лінії.
|
5 рік вивчення
|
|
Теоретичні відомості
|
|
Технічна та
тактична підготовки волейболістів. Індивідуальні й групові тактичні дії
гравців у нападі та захисті.
Взаємодія
гравців передньої та задньої ліній.
Основні засади
суддівства.
Профілактика
травматизму під час занять волейболом.
|
Учень, учениця:
характеризує особливості техніки та тактики гри;
обґрунтовує взаємодію гравців передньої та задньої ліній;
називає основні
засади суддівства;
характеризує засоби
профілактичного травматизму під час занять волейболом;
дотримується правил техніки безпеки на ігровому
майданчику;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Вправи для розвитку швидкості, швидкісно-силових якостей, спритності,
сили, гнучкості.
|
виконує стрибкові
вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса,
сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного
преса, спини;
вправи на
розтягування;
вправи для
розвитку швидкості, спритності;
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Передачі м’яча
двома руками зверху.
Прийом та
передачі м’яча двома руками.
Подачі м’яча —
верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Прямий нападаючий
удар з власного підкидання. Нападаючий удар з накидання партнера. Нападаючий
удар з передачі партнера.
Виконання
нападаючого удару гравцями задньої лінії.
Блокування
нападаючого удару.
Страхування
гравців.
Взаємодії
гравців задньої лінії під час прийому м’яча.
Взаємодії
гравців передньої лінії під час атакуючих
дій.
Навчальна гра
волейбол.
|
виконує передачі м’яча двома руками зверху
через сітку в парах; прийом та передачі м’яча двома руками знизу через сітку в парах; верхню та нижню прямі подачі;
прийом м’яча після подачі в задану зону; прямий нападаючий удар з власного
підкидання; нападаючий удар з накидання партнера; нападаючий удар з передачі
партнера;
нападаючий
удар із задньої лінії;
блокування
нападаючого удару;
застосовує взаємодію гравців
передньої та задньої ліній під час атакуючих та захисних дій.
|
6 рік вивчення
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Теоретичні відомості
|
|
Досягнення
українських волейболістів. Волейбол як засіб фізичного виховання,
вдосконалення фізичних і психологічних якостей. Фактори, що визначають
ефективність змагальної діяльності гравців. Попередження спортивного
травматизму. Основні поняття та правила гри у волейбол. Суддівство. Склад
суддівської бригади. Жести та суддівська термінологія. Ведення протоколу гри.
|
Учень, учениця:
характеризує та
аналізує досягнення
українських волейболістів на міжнародній арені; волейбол як засіб фізичного виховання; характерні травми
волейболіста, правила техніки безпеки;
називає та
пояснює фактори, які визначають ефект змагальної діяльності гравців; склад та
обов’язки суддівської бригади; основні поняття та правила гри у волейбол;
виконує показ
основних суддівських жестів; ведення спрощеного протоколу гри;
дотримується правил безпеки життєдіяльності;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Вправи на розвиток навичок швидкої протидії: біг на 5, 10, 15 м з різних
вихідних положень за сигналом (переважно зоровим); біг із зупинками та зміною
напрямку руху. Вистрибування на гірку матів чи спортивну лаву,
багатоскоки. Зістрибування з висоти 25-30 см з наступним стрибком угору.
В упорі лежачи пересування на руках по колу; кидки набивного м’яча від грудей
обома руками вперед, над собою, кидки обома руками із-за голови з щонайбільшим
прогинанням тулуба на місці; кидки тенісного м’яча через сітку. Кидки
набивного м’яча (до 1 кг) із-за голови обома руками при активному рухові
кистей рук зверху донизу стоячи на місці. Пересування уздовж сітки приставним
кроком правим та лівим боком, зупинки, вибір вихідного положення для
блокування.
|
виконує повторне про
бігання відрізків 5 – 10 – 15 м із різних вихідних положень, зі зміною
напрямку та швидкості руху за зоровим та голосовим сигналом; стрибки у
довжину з місця, з розбігу та трьох кроків, багато скоки, стрибки через
скакалку; згинання та розгинання рук в упорі лежачи; переміщення в упорі
лежачи вправо, вліво, по колу; багаторазові кидки набивного м’яча від грудей
двома руками вперед, над собою; багаторазові передачі м’яча в стіну; передачі
м’яча в парах, трійках, в русі; кидки тенісного м’яча через сітку в ціль, в
задану зону; пересування уздовж сітки приставними кроками правим та лівим
боком, зупинки та вибір вихідного положення
для блокування
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Верхня, нижня пряма та бокова подачі.
Подача в ліву та праву половину майданчика. Вибіркове виконання подачі: на
гравця, слабшого у прийомі м’яча, на гравця, що вийшов після заміни.
Прийом м’яча
знизу однією рукою з наступним падінням уперед і перекатом на стегна та живіт
(для дівчат) і перекатом на груди (для юнаків). Багаторазова передача м’яча в
стіну зі зміною висоти передачі та відстані до стіни; завислі передачі в
ближню зону: 2-3, 3-2; передача м’яча через зону: 2-4, 4-2.
Передачі м’яча
з пересуванням в парах, в трійках, передачі м’яча у падінні, у стрибку, за
спину. Прямий нападаючий удар по ходу сильнішою рукою з високих та середніх
передач із зон 2 та 4; нападаючі передачі з короткої передачі; нападаючий
удар з першої передачі. Індивідуальне та групове блокування; блокування з
наступною самостраховкою; зонне блокування (закрити основний напрямок);
блокування найсильнішого нападаючого; своєчасний вихід у зону удару. Вибір
місця при страхуванні партнера, що виконує прийом; розташування гравців у
момент прийому м’яча в побудові «кутом вперед»; взаємодія гравців, що
приймають м’яч із зв’язковим гравцем, що перебуває в зоні: 3, 2, 4. Вибір
атакуючого партнера для передачі йому м’яча, взаємодія гравців. Взаємодія з
гравцем, що виконує другу передачу
|
виконує верхні прямі
подачі в ліву та праву частини майданчика, чергування нижніх та верхніх
прямих подач; верхню, нижню бокову подачу в межах майданчика;
володіє технікою
переміщень (приставним кроком, зупинка кроком та стрибком, поєднання
переміщення і зупинки); прийом м’яча обома руками знизу після переміщення;
прийом м’яча після падіння чи передньому падінні;
виконує передачу м’яча обома руками зверху для нападаючого удару;
зустрічні передачі обома руками зверху в парах, та через сітку; передачу
з послідуючим падінням та перекатом на спину;
застосовує нападаючий удар
по ходу сильнішою рукою з місця та розбігу; нападаючий удар з короткої
передачі; прямий нападаючий удар з переводом;боковий нападаючий удар; уміння
пом’якшити прийом сильно посланого м’яча; подачу на гравця що погано володіє навичками прийому м’яча;
володіє технікою
блокування з наступною страховкою; технікою зонного блокування; умінням
послати м’яч у задану зону, змінювати способи подачі, виконувати силові
подачі обраним способом;
здійснює чергування подач
у праву та ліву частини майданчика; взаємодію гравців під час прийому подачі,
розташування гравців у момент прийому м’яча від суперника в побудові «кутом
вперед»;
вміє обирати місця для
другої передачі; вибирати атакуючого партнера та передавати йому м’яч,
узгоджувати свої дії згідно з характером передачі; самостійно визначати
найнебезпечніший напрямок удару при здійсненні індивідуального блокування.
|
7 рік вивчення
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Теоретичні відомості
|
|
Роль та місце
спортивних ігор у виховання морально – вольових якостей особистості. Волейбол
у сучасному олімпійському русі. Фізична підготовка волейболіста. Суддівство
змагань. Чинники, які визначають ефективність змагальної діяльності гравців.
Матеріально – технічне забезпечення змагань і тренувань. Прийоми самоконтролю
за фізичним навантаженням. Правила першої медичної допомоги в разі
травмування. Методика самостійних занять. Поняття про втому та перевтому.
Функціональні можливості організму.
|
Учень, учениця:
характеризує роль та місце спортивних ігор у
виховання морально – вольових якостей особистості; роль волейболу в сучасному
олімпійському русі; фізичну підготовленість волейболіста; матеріально –
технічне забезпечення змагань і тренувань;
пояснює суддівство
змагань; чинники, які визначають ефективність змагальної діяльності гравців;
прийоми самоконтролю за фізичним навантаженням; правила першої медичної
допомоги в разі травмування; методику самостійних занять фізичними вправами;
обґрунтовує
поняття про втому та перевтому; функціональні можливості організму;
|
Спеціальна фізична підготовка
|
|
Пробігання коротких відрізків з різних вихідних положень; біг приставним
кроком з виконанням певного завдання: прискорення, повороту на 180°, падіння,
перекату, імітації нападаючого удару, блокування тощо. Стрибки із просуванням
уперед, назад, з подоланням перешкод, з діставанням підвішених предметів
тощо. Багаторазові передачі м’яча в стіну при повільному збільшенні відстані
до неї. Кидки набивного м’яча із-за голови з активним рухом кистей рук зверху
донизу стоячи на місці та в стрибку. Пересування уздовж сітки приставними
кроками правим та лівим боком, імітація блокування, те саме, але
пересуваючись спиною до сітки з поворотом на 180°.
|
Учень, учениця:
виконує прискорення з
місця на 5, 10, 15 м з різних вихідних положень; «човниковий» біг
4×9 м;
чергування прискорень, зупинок, поворотів, бігу зі зміною напрямку за зоровим
сигналом; вправи для розвитку стрибучості, сили м’язів тулуба, плечового
пояса, кистей рук та флангів пальців, гнучкості тощо; серійні стрибки
поштовхом однієї та двох ніг із діставанням предметів, подоланням перешкод;
вистрибування з присіду в висоту та послідуючим глибинним вистрибуванням,
естафети, рухливі ігри;
застосовує багаторазові
передачі волейбольного м’яча в стіну з різної відстані, пересування уздовж
сітки приставним кроком правим та лівим боком, спиною з поворотом на 180°.
|
Техніко-тактична підготовка
|
|
Націлена
подача; скорочена верхня пряма подача; планеруюча подача в межах майданчика;
силові подачі. Прийом м’яча після сильних верхніх подач; прийом м’яча, що
летить збоку; прийом м’яча після швидкого переміщення. Взаємодія гравців, що
приймають м’яч, із гравцем, що перебуває в зоні 4, 3, 2.
Передачі м’яча
для нападаючого удару, для зв’язуючого; скорочені передачі; передачі в
стрибку; передача м’яча із задньої лінії, передача м’яча для нападаючого
удару з другої лінії. Прямий нападаючий удар
з коротких та середніх передач; прямий нападаючий удар з переводом;
прямий нападаючий удар з другої лінії; нападаючий удар слабшою рукою.
Одиночне та групове блокування в зонах 3, 2, 4. Взаємодія з гравцем, що
виконує другу передачу; імітація нападаючого удару з наступною передачею для
нападаючого удару чи обманними діями. Контроль за суперником; вибір місця для
блокування; взаємодія з партнером по блоку.
|
виконує націлену, скорочену та планеруючу
подачу в межах майданчика; передачу м’яча з глибини майданчика під нападаючий
удар; передачу обома руками зверху біля сітки стоячи спиною до неї; передачу
на точність; скорочену передачу у стрибку; прийом м’яча обома руками знизу в
зоні 5, 6, 1 та передачу в зони 4, 3, 2;
застосовує пересування
приставним кроком, зупинку стрибком у поєднанні з виконанням технічних
прийомів у нападі та захисті; одиночне блокування прямого нападаючого удару в
зонах 2, 3, 4; групове
блокування в зонах 2, 4; систему гри
«кутом уперед»;
здійснює прямий
нападаючий удар з переводом; нападаючий удар із зон 2, 3, 4 з високих та
середніх передач; нападаючий удар з другої лінії; нападаючий удар слабшою
рукою; вибір місця для другої передачі в зонах 2 та 4 стоячи спиною до
напрямку передачі;
вміє «пом’якшити»
прийом сильно посланого м’яча; спрямовувати м’яч у потрібному напрямку за
різними траєкторіями; імітувати нападаючі удари з наступними обманними
рухами; вибирати атакуючого партнера для передачі йому м’яча.
|
Орієнтовні навчальні нормативи
Рік вивчення
|
Навчальні нормативи
|
Рівні компетентності
|
||||
низький
|
середній
|
достатній
|
високий
|
|||
1 рік вивчення
|
Передача м’яча
над собою двома руками зверху
|
хл.
|
3
|
4
|
5
|
|
дівч.
|
до 2
|
2
|
3
|
4
|
||
Прийом м’яча знизу над собою
|
хл.
|
до 2
|
3
|
4
|
5
|
|
дівч.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||
2 рік вивчення
|
Передача м’яча
в стіну двома руками зверху (відстань 3 м)
|
хл.
|
до 4
|
4
|
5
|
6
|
дівч.
|
до 3
|
3
|
4
|
5
|
||
Прийом м’яча
знизу від стіни (відстань 2 м)
|
хл.
|
до 3
|
3
|
4
|
6
|
|
дівч.
|
до 2
|
2
|
3
|
4
|
||
3 рік вивчення
|
Передача м’яча
двома руками зверху в парах (відстань 2 м)
|
хл.
|
до 3
|
3
|
5
|
6
|
дівч.
|
до 3
|
3
|
4
|
5
|
||
Прийом та передача м’яча двома
руками знизу в парах (відстань
3 м)
|
хл.
|
до 2
|
2
|
3
|
4
|
|
дівч.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
||
Нижня пряма або бокова подачі (6 спроб)
|
хл.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
дівч.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
||
4 рік вивчення
|
Передача м’яча
двома руками зверху через сітку в
парах
|
хл.
|
до 3
|
3
|
4
|
5
|
дівч.
|
до 2
|
2
|
3
|
4
|
||
Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах
|
хл.
|
до 2
|
2
|
3
|
4
|
|
дівч.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
||
Верхня пряма подача
(7 спроб)
|
хл.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
дівч.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
||
5 рік вивчення
|
Передача м’яча
двома руками зверху через сітку в парах
|
хл.
|
до 4
|
4
|
5
|
6
|
дівч.
|
до 3
|
3
|
4
|
5
|
||
Прийом та передача м’яча двома руками
знизу через сітку в парах
|
хл.
|
до 4
|
4
|
5
|
6
|
|
дівч.
|
до 3
|
3
|
4
|
5
|
||
Верхня пряма подача
(6 спроб)
|
хл.
|
до 2
|
2
|
3
|
4
|
|
дівч.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
6 рік вивчення
|
10 верхніх
(хл); нижніх (дівч.) прямих подач на влучність у вказану зону
|
хл.
|
4
|
6
|
8
|
9
|
дів
|
2
|
5
|
6
|
8
|
||
6 передач на точність через сітку із зони 2, 3, 4 (у вказану зону)
|
хл.
|
2
|
3
|
5
|
6
|
|
дів
|
1
|
2
|
3
|
5
|
||
Верхня пряма подача
(6 спроб)
|
хл.
|
2
|
3
|
5
|
6
|
|
дів
|
1
|
2
|
4
|
5
|
7 рік вивчення
|
10 прямих верхніх подач на точність у
вказану зону (хл); ігровий майданчик (дівч)
|
хл.
|
4
|
5
|
6
|
7
|
дів
|
2
|
4
|
5
|
6
|
||
6 передач на
точність через сітку із зони 2, 3, 4 (у вказану зону)
|
хл.
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
дів
|
1
|
2
|
3
|
4
|
||
Верхня(хл), нижня(дівч), пряма подача в задану зону
(6 спроб)
|
хл.
|
1
|
2
|
4
|
5
|
|
дів
|
0
|
1
|
3
|
4
|
Обладнання, необхідне для вивчення
модуля «Волейбол»
№
п/п
|
Обладнання
|
Кількість
|
1
|
Спортивний зал із розміткою для гри
«Волейбол»
|
1
|
2
|
Волейбольні м’ячі
|
15 шт.
|
3
|
Волейбольна сітка
|
2 шт.
|
4
|
Волейбольні стійки
|
4 шт.
|
5
|
Тенісні м’ячі
|
30 шт.
|
6
|
Набивні м’ячі (0,5–1 кг)
|
20 шт.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар