четвер, 17 березня 2016 р.

Групове заняття з елементами тренінгу на тему: “Експрес заради майбутнього ”.

Групове заняття з елементами тренінгу
на тему:
“Експрес заради майбутнього ”.
Тип заходу:
            інформаційно-просвітницький.
Мета:
         попередження ранніх статевих стосунків, профілактика неповнолітнього                материнства.
Цільова група:
            старші підлітки (учні 10 – 11 класів (хлопці)).
Завдання:
      1) сформувати оціночне ставлення старшокласників до явища ранніх статевих стосунків та їх наслідків;
  2) надати знання про засоби контрацепції;
  3) надати інформацію про перинатальний період розвитку людини.
Форма проведення:
            просвітницький тренінг.    
Тривалість тренінгу:
           2 заняття по 60 хв., перерва – 20 хв.
Місце проведення:
            шкільний клас.
Реквізити:
            роздатковий матеріал (анкети, ручки), пов'язка на очі, календарики, буклети.


Хід заняття.

Вправа 1. “Хто я?”(5 хв.)
Хлопцям пропонується назвати свої імена і їхнє життєве кредо, яке б характеризувало їхні життєві установки, позиції.

Вправа 2. “Мій настрій сьогодні” (5 хв.)
Учасники повинні розповісти про свій настрій. По бажанню – асоціація з кольором.

Вправа 3.”Прийняття правил групи” (10 хв.)
1.     Висловлювання формулюю від першої особи – починаю говорити з “Я”. Говорю до особи, а не про особу.
2.     Дбаю про пунктуальність.
3.     Дозволяю кожному мати власну думку, не переконую, не змушую змінити переконання.
4.     Я маю право відмовитись від виконання завдання.




Вправа 4. “Анкета” (5 хв.)

Як ви уже зрозуміли, сьогодні ми поговоримо про проблему неповнолітнього материнства. я сподіваюсь, що ви розумієте значення цього словосполучення. Також я маю надію, що дана проблема вас зацікавить і ми добре попрацюємо. Отже, розпочинаємо!

Вправа 5. “Мої очікування від тренінгу.” (10 хв.)
Більше за все я хочу...

Вправа 6. “Міфи про сексуальну поведінку” (10 хв.)
1.     Більшість підлітків мають статеві зносини до закінчення школи. (Міф)
2.     Щоб бути популярним серед своїх друзів, хлопцю не обов'язково вести статеве життя. (Факт)
3.     Дівчата хочуть сексу так само, як і юнаки, але для збереження репутації мусять говорити “НІ”. (Міф)
4.     Чоловік має право примусити дівчину до сексу, якщо він знаходиться в стані сильного збудження. (Це не лише міф, але і згідно з законодавством – зґвалтування.)
5.     Утримання – єдиний 100%- ий метод контрацепції. (Факт)
6.     З першого разу – дівчата ніколи не вагітніють. (Міф)
7.     Статевий акт без презерватива є ознакою довіри партнерів одне одному. (Міф)
8.     Незважаючи на те, що дівчина вже вступала в статевий зв'язок, вона  може відмовитись від цього в майбутньому. (Факт)
9.     Жінка може завагітніти, навіть якщо викид чоловічого сімені відбувається  не у піхву. (Факт)

Вправа 7. “За”і “проти” сексу” (10 хв.)
Учасники об'єднуються в групи по 3 чол. і обговорюють позитивні і негативні сторони початку статевого життя для підлітка 15 – 16 років.


Перерва 20 хв.

Вправа 8. “Симпозіум” (13 хв.)
Учасники заняття об'єднуються у групи (по 3 чол.). Кожна група отримує завдання: підготувати виступ на національному симпозіумі з власним проектом подолання “Проблеми ранньої вагітності”. Кожна група обирає оратора, який виголошуватиме проект.








Вправа 9. Міні-лекція “Контрацепція” (15 хв.)
Використання сучасних засобів контрацепції сприяє збереженню репродуктивного здоров'я жінок і зниження числа абортів. В Україні методами контрацепції охоплюється близько 20% жінок, а реально зниження абортів можна досягти при охопленні сучасними методами контрацепції не менше 40 – 45% населення репродуктивного віку.
Для порівняння – дані про використання контрацепції в країнах Європи: Данія – 71%, Фінляндія – 77%, Швеція – 77%, Білорусія – 42%.
(Цікавинка:Презервативи єгиптяни використовували ще у 1350 році до н. е. як декоративні прикраси для статевого члена. У ХVІІІ ст. презервативи рекомендувалися як засіб запобігання зачаттю та венеричним захворюванням.
Існують численні протизаплідні засоби і методи:
1)Фізіологічний спосіб (найбільш сприятливими днями для настання вагітності вважаються дні менструального циклу, які близькі до овуляції, а в інші періоди (на початку циклу і в його кінці) можливість зачаття різко знижена.До нього відносяться:
l  календарний (ритм-метод);
l  температурний (визначення часу підняття базальної (ректальної) температури шляхом щоденного вимірювання її, висока ефективність);
l  цервікальний (збільшення кількості слизу в цервікальному каналі і зміні його характеру під впливом піку у вмісті естрогенів, який виникає напередодні овуляції, недостатня ефективність);
l  симптомотермінальний (об'єднує попередні, базується на таких симптомах, як поява болей внизу живота і мажучих кров'яних виділень під час овуляції).
2)Біологічні засоби контрацепції – аналоги природних гормонів або так  
          звані оральні контрацептиви (ОК), або гормональні контрацептиви.
l  оральні контрацептиви (ОК) - гормональні препарати, правильне застосування яких дозволяє досягати протизаплідного ефекту. Полягає у вживанні  таблеток або ін'єкції під шкіру імплантанту під шкіру. Ефективність дуже висока, однак не запобігає захворюванням, які передаються статевим шляхом.
l  термінова (аварійна) контрацепція – використовується тільки у виняткових випадках: після статевого акту у випадку розривання презерватива, зґвалтування, якщо не використовувався жоден із засобів контрацепції. Висока доза гормонів перешкоджає заплідненню яйцеклітини і порушує її прикріплення до матки. Протягом 3-х діб після статевого акту необхідно прийняти 2 таблетки постінору з інтервалом у 12 годин. Через вміст великої дози гормонів препарат заборонено приймати більше 2-х разів на місяць.




3)Хімічні методи контрацепції – базуються на досягненні нерухомості сперматозоїдів, які потрапили у статеві шляхи жінки.
l  сперміциди (крем, желе, піна, свічки, губки, таблетки) – вводиться глибоко у піхву за 10 – 20 хв. перед статевим актом. Хімічні контрацептиви містять особливі речовини – сперміциди, які вбивають сперматозоїди, що робить їх нездатними до запліднення. Можливе індивідуальне несприйняття. Охороняє від деяких видів інфекцій, що передаються статевим шляхом.
4)Механічні засоби – перешкоджають потраплянню сперматозоїдів у піхву або в шийку матки.
l   презерватив – оболонка або бар'єр, виготовлений з латексної гуми, поліуретану або іншого тонкого матеріалу. Використовується для того, щоб перешкоджати попаданню виділень статевих органів однієї людини до іншої, а також як протизаплідний засіб і спосіб забезпечити безпечний секс шляхом запобігання обміну рідинами між сексуальними партнерами. Ефективність сягає 90%.
l  презерватив жіночий (ковпачки) – чохол, звичайно виготовлений з поліуретану. Використовується для запобігання вагітності під час статевого акту шляхом обволікання стінок піхви. Ефективність використання сягає 80 – 85%.
l  презерватив чоловічий – чохол, звичайно виготовлений з латексної гуми або іншого тонкого матеріалу. Використовується під час статевого акту шляхом надягання на статевий член, що знаходиться в стані ерекції.
l  внутрішньоматкові засоби (ВМЗ) виготовляються із нейтральної тканини, яка не подразнює матку. Мають форму дуги, петлі, пружини, спіралі. Вводиться лікарем у матку і залишається там протягом довгого часу (3 – 5 років).
5)Хірургічні методи – запліднення неможливе через перев'язування маткових труб або сім'яних проток чоловіків. Поновити здатність до запліднення неможливо, метод досить дорогий.
6)Перерваний статевий акт – не є методом контрацепції, полягає у витягненні статевого члена з піхви до оргазму і початку викиду сперми.
7)Відстрочений секс – відмова від сексуальних зносин. Ефективність – 100%, немає можливості проникнення інфекції. Простий у використанні.

Вправа 10. “Рольова гра” (20 хв.)
Ситуація:Ти дізнався про вагітність своєї дівчини. Твої дії.  

Вправа 11. “Легенда”. Підведення підсумків. (5 хв.)
Ходила на березі дівчинка і викидала в море мушлі. А їх на березі багато-  багато. Раптом небо розкрилось і до неї звернувся Бог: “Навіщо ти їх викидаєш в море? Адже всіх ти їх все одно не врятуєш...” А вона відповіла: “Так, всіх я не врятую. Але якщо я врятую хоча б одну, то моє життя прожите не даремно.”
Сьогодні ми з Вами поговорили. Але право вибору залишається за Вами. Тож вирішуйте. І пам'ятайте: Ваш вибір – Ваша відповідальність!

Вправа 12. ”Я хороший, тому що...” (10 хв.)
Учасники повинні визначити і озвучити свої сильні сторони.



Література:


1.     Збереження та зміцнення репродуктивного здоров'я підлітків та молоді: потенціал громади: Метод. матеріали до тренінгу/ За заг. ред. Г. М. Лактіонової. - К. : Наук. світ, 2004.- 205 с.
2.     Кучер Л. “Жіночі секрети. Тренінгові заняття для дівчат- старшокласниць.” // Психолог. - 2008. - № 21.
3.     Лукащук-Федик С. В. Репродуктивна культура особистості: Навчальний посібник. - Тернопіль: Астон, 2004. - 176 с.
4.     Основи батьківської компетентності: Навч. посіб. / За заг. ред. І. Д. Звєрєвої. - К.: Наук. світ, 2006.- 156 с.
5.     Пульняшенко Н. “Репродуктивне здоров'я молоді. Практично - освітній семінар.” // Психолог. - 2008. - № 18.
6.     Татаріна Н., Швачка Л. “Я + Ти = Дружба? Любов? Секс? Сценарій позакласного заходу для учнів 9- го класу.” // Психолог. - 2005. - № 14.

Толстих Л. “Робота з підлітками “групи ризику”. Корекційно- розвивальне заняття.” // Психолог. - 200

Немає коментарів:

Дописати коментар