понеділок, 4 квітня 2016 р.

Виховна година на тему «Знаю свої права – виконую обов’язки ».








                    Виховна година на тему
«Знаю свої права – виконую обов’язки ».








Підготував кл. керівник 11 класу
Лисенко В.Г.









Мета: ознайомити учнів із законодавчими актами, що висвітлюють права та обов’язки дітей.
Обладнання: паперові серветки для кожного учня, Конституція України, Конвенція ООН «Про права дитини», ЗУ «Про охорону дитинства», ЗУ «Про попередження насильства в сім’ї», Сімейний Кодекс, робочі аркуші , маркери.
І етап. Вступна частина.
Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.

Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе –
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба.
Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.

Сьогодні ми поговоримо з вами про ваші права. Але прав без обов’язків не буває. Оскільки кожна справжня людина від самого народження виконує обов’язки відповідно до свого віку.





ІІ етап.
Вправа «Криголам». Учні стають у коло, тримаючи в руках паперові серветки. Учитель дає інструкцію:
Ø Скласти серветку вдвоє, відірвати правий верхній кут;
Ø Знову скласти серветку вдвоє, відірвати правий нижній кут. І так далі, доки ще можна рвати папір.
Всі розгортають серветки.
Запитання до учнів:
¯ Чому клаптики паперу різні?
¯ Чи є в когось правильні і неправильні серветки?
¯ Який висновок можна зробити з цієї вправи?
Абсолютно правильно. Кожен із вас – це окрема особистість. І в кожного є свої права та обов’язки.
ІІІ етап. «Мої права».
Завдання 1. Визначити поняття «право». Сформулювати визначення терміна «право», записати його на аркуші паперу.
Завдання 2. «Аукціон» - хто більше назве прав дитини. Всі вислови учитель  записує на аркуші паперу.
Завдання 3. Назвати законодавчі акти, де зафіксовано права дитини. Вчитель коментує і за необхідності – доповнює.

ІV етап. Конвенція ООН «Про права дитини».
Завдання 1. Опрацювати статті Конвенції «Про права дитини»:
*    Право дитини на освіту (ст. 28);
*    Право на вільне висловлювання думки та отримання інформації (ст.13);
*    Право на життя та охорону здоров’я (ст. 6, 24);
*    Право на захист від усіх форм експлуатації і насильства (ст. 19, 32);
*    Право на культурну і творчу діяльність, дозвілля і відпочинок (ст. 31).
Завдання 2. Згадати типові порушення прав дитини:
*    Порушення прав дитини в школі;
*    Порушення прав дитини в сім’ї;
*    Порушення прав дитини в суспільстві;
*    Порушення прав дитини державою;
*    Порушення прав дитини ровесниками.
Як саме вони порушуються?
Завдання 3. Знайти в Конвенції статті, де йдеться про обов’язки дітей та дорослих. Записати їх у дві колонки.
Обговорити баланс прав і обов’язків дітей і дорослих.

V етап. «Діймо!»
Завдання 1. Скласти план дій щодо виконання законодавчих актів про права дитини.
Вправа «Вертушка». За командою вчителя всі обмінюються по колу аркушами і кожен доповнює напрацювання колег. По поверненню аркушів проводять обговорення плану.

VІ етап. Резюме. Гра «Конвенція очима дітей».

На основі напрацьованих під час виховної години знань скласти власний документ мовою, зрозумілою дітям і підліткам будь-якого віку про їхні права і обов’язки.

Немає коментарів:

Дописати коментар